Czyszczenie kolektora dolotowego Pro Line Liqui Moly

Mimo, że czyszczenie kolektora dolotowego nie jest zbyt popularne wśród kierowców nie powinniśmy tego zaniedbywać. Bagatelizowanie tej czynności może doprowadzić nawet do poważnej awarii głowicy. Chodzi zarówno o silniki wysokoprężne jak i zasilane benzyną.

Dobrą praktyką jest zajrzeć w układ dolotowy auta podczas każdej wymiany oleju silnikowego.

Jak wyczyścić układ dolotowy w silniku z bezpośrednim wtryskiem?

Współczesne silniki benzynowe coraz częściej wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa do komory spalania. Niestety takie rozwiązanie prowadzi do gromadzenia się zanieczyszczeń na zaworach dolotowych. Zawory te nie są na bieżąco „obmywane” benzyną podczas pracy, a przepuszczają tylko powietrze.

Skutkiem osadzania się brudu na zaworach dolotu mogą być zmniejszona moc silnika, nierównomierna praca, większa częstotliwość wypadania zapłonów, a nawet problemy z uruchomieniem jednostki napędowej.

Czyszczenie układu dolotowego w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa staje się coraz bardziej powszechne. Polecamy do tego celu sprawdzony preparat do czyszczenia przepustnic i kolektora ssącego firmy Liqui Moly Pro-Line Drossel-Klappen-Reiniger, środek o numerze katalogowym 5111.

Preparat do czyszczenia przepustnic i kolektorów dolotowych Liqui Moly Pro-line 5111

Czyszczenie kolektora dolotowego-ssącego w dieslach

Jeśli chodzi o silniki Diesla to ich kolektory również narażone są na wiele zanieczyszczeń. Szczególnie jest to związane z obecnością zaworu EGR i odpowietrzaniem skrzyni korbowej. Zawór EGR jest niestety bardzo czuły na nagar gromadzący się w układzie dolotowym. W 99% przypadków to właśnie zanieczyszczenia doprowadzają do całkowietego zniszczenia EGRa.

W myśl hasła, że lepiej zapobiegać niż leczyć zalecamy przed każdą wymianą oleju stosować płyn Pro Line Oczyszczacz kolektora dolotowego o numerze katalogowym Liqui Moly 5168.

Preparat do czyszczenie kolektora dolotowego Liqui Moly pro line 5168

Podsumowując zaznaczamy, że zanieczyszczenie kolektora dolotowego powoduje ograniczenie przepływu powietrza do komór spalania. W następstwie prowadzi to do gwałtownego niekorzystnego wzbogacenia mieszanki i nadmiernej emisji sadzy. Niestety nawet najlepsze filtry powietrza nie zatrzymają 100% zanieczyszczeń.

Wspomniane w artykule Produkty Liqui Moly można z powodzeniem stosować bez demontażu kolektora ssącego. Stosowane profilaktycznie na pewno spełnią swoje zadanie w 100%. Środki zostały docenione przez kierowców z całej Europy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *