Pompa olejowa 1.7 cdti Astra G H Corsa C – typowa usterka
Mocowanie koła pasowego pompy olejowej 1.7 cdti

Silnik 1.7 cdti ISUZU jest bardzo popularny w oplach Astra G H, Corsa C oraz Meriva A. Niestety pompa olejowa w nim montowana nie należy do najtrwalszych i trzeba na nią bardzo uważać. Mechanicy twierdzą, że jest to typowa usterka w tym motorze co potwierdzają opinie wielu użytkowników. Problem polega na tym, że odkręca się śruba mocująca koło pasowe pompy do jej osi. Może to w konsekwencji doprowadzić do uszkodzenia rozrządu i niezbędna będzie bardzo kosztowna naprawa silnika lub nawet w skrajnych przypadkach jego wymiana.

Nowa pompa oleju do silnika 1.7 cdti pozbawiona wady fabrycznej wraz z pastą uszczelniającą gratis jest dostępna na naszej aukcji internetowej.

Pompa olejowa 1.7 cdti Corsa C Astra G H

Objawy uszkodzonej pompy olejowej w silniku 1.7 dti cdti Astra G i H oraz Corsa C

Jeśli w Twoim aucie z zamontowanym silnikiem 1.7 diesel cdti zauważysz niżej wymienione objawy zalecamy natychmiast udać się do zaufanego serwisu samochodowego:

  • tarcie i stuki wydobywające się z okolic układu rozrządu
  • paląca się kontrolka sugerująca niski poziom oleju
  • charakterystyczne dźwięki „chrobotania” przy mocno wciśniętym pedale przyspieszania

Śruba odkręca się najczęściej przy przebiegach powyżej 100tyś kilometrów, jednak jest to też uzależnione od stylu jazdy. Także jeśli jeździsz dość dynamicznie zalecamy skontrolować pompę olejową nawet wcześniej. Koszt oryginalnej pompy to kwota powyżej tysiąca zł. My bazując na doświadczeniu zalecamy zakupić zamiennik w kwocie 345 zł pozbawiony wyżej opisanej wady.

Dlaczego w ogóle dochodzi do poluzowania się śruby trzymającej koło pasowe pompy?

Tak naprawdę jest to typowa wada konstrukcyjna… Koło pasowe jest zamocowane na specjalnym wypuście, który niestety w oryginalnej wersji pompy jest za krótki. Koło nie jest sztywno osadzone tylko częściowo znajduje się nad gwintem i podczas pracy dość mocno oddziałuje na dokręconą śrubę. Z biegiem czasu zaczynają pojawiać się luzy, dochodzi do odkręcenia śruby lub w skrajnych przypadkach do jej urwania.

W zamienniku pompy olejowej, który proponujemy wada ta została całkowicie wyeliminowana. Proszę spojrzeć na zamieszczoną poniżej grafikę, a będzie dokładnie wiadomo o co chodzi.

Mocowanie koła pasowego pompy olejowej 1.7 cdti

Zapraszamy do komentowania i opisywania swoich doświadczeń związanych z przedstawionym powyżej problemem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *