Dodatek Cera Tec Liqui Moly do oleju silnikowego 300ml

CeraTec firmy Liqui Moly to skuteczny dodatek do oleju silnikowego. Można go stosować w silnikach benzynowych oraz jednostkach wysokoprężnych diesla. Jest sprzedawany w 300 ml czarno-szarej buteleczce przeznaczonej na 5 litrów oleju silnikowego. Środek ma ceramiczną strukturę, która według producenta chroni silnik nawet do 50 tyś kilometrów przebiegu. Nawet wtedy kiedy olej w międzyczasie zostanie wymieniony. (więcej…)

Pompa oleju Astra G H, Corsa C D, Meriva, Agila 1.0 1.2 1.4 – zestaw

Element odpowiedzialny za dostarczanie oleju pod odpowiednim ciśnieniem do układu zasilania to pompa olejowa. Jej sprawność jest kluczowa jeśli chodzi o bezawaryjną pracę jednostki napędowej. Opel do silników o pojemności 1.0 (Z10XE / Z10XEP), 1.2 (Z12XEP) oraz 1.4 (Z14XEP) o mocach odpowiednio 58, 60, 75, 80 i 90 KM proponuje zestaw naprawczy GM 93181959 / 9192964. Produkt pasuje do modeli: Corsa C D, Astra G H, Meriva i Agila A.

Proponowany zestaw naprawczy pompy oleju jest wykonany z najwyższej jakości materiałów, przeszedł wszelkie rygorystyczne testy kontroli jakości. Dzięki temu pompa będzie miała odpowiednią wydajność, wytrzymałość i będzie odporna na zmianę lepkości oleju oraz wysokie temperatury pracy. (więcej…)

Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju – Insignia 2.0 CDTI

Kolejnym problemem z jakim borykają się właściciele modelu: Opel Insignia 2.0 cdti 160 km jest szybko zużywająca się uszczelka smoka pompy olejowej. Jeśli zauważysz na desce rozdzielczej komunikat w stylu: „Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik” najprawdopodobniej będzie do wymiany oring pompy oleju. Kontrolka informująca o awarii najczęściej zaświeca się podczas rozruchu silnika na zimno. Niektórzy sprawę lekceważą gdyż komunikat po chwili znika. Niestety nie należy tego problemu bagatelizować. (więcej…)

Pękająca obudowa chłodnicy zaworu egr – Insignia 2.0 CDTI

Opel Insignia to bez wątpienia bardzo zaawansowane technologicznie auto klasy wyższej. Niestety nęka je wiele typowych usterek występujących niemalże w każdym egzemplarzu. Tematem tego artykułu jest pękająca obudowa chłodnicy (zbiornika podciśnienia) zaworu EGR montowana wraz z silnikiem 2.0 CDTI. Awaria pojawia się przy przebiegach rzędu 50-100 tyś km, a objawia się tym, że po prostu zaczynają ubywać znaczne ilości płynu chłodniczego. (więcej…)

Wymiana osłony tarczy hamulcowej – Astra G i H nr 0546435

Osłona tarczy hamulcowej pełni w aucie bardzo ważną funkcję. Mianowicie chroni tarcze oraz zaciski hamulcowe przed brudem przez co zapobiega ich przedwczesnemu zużyciu. Jeśli Twoja Astra G, H czy Zafira B ma uszkodzoną lub skorodowaną osłonę należy ją jak najszybciej wymienić. Oryginalna blacha osłaniająca tarczę hamulcową osi tylnej do tych aut kosztuje na naszej aukcji tylko 38 zł, numer producenta GM to: 0546435. Jeśli myślisz, że nie warto, nie ma takiej potrzeby, że nic się nie stanie to pomyśl ile będzie kosztować wymianę kompletu: tarcze hamulcowe, klocki oraz zaciski…

(więcej…)

Pompa olejowa 1.7 cdti Astra G H Corsa C – typowa usterka

Silnik 1.7 cdti ISUZU jest bardzo popularny w oplach Astra G H, Corsa C oraz Meriva A. Niestety pompa olejowa w nim montowana nie należy do najtrwalszych i trzeba na nią bardzo uważać. Mechanicy twierdzą, że jest to typowa usterka w tym motorze co potwierdzają opinie wielu użytkowników. Problem polega na tym, że odkręca się śruba mocująca koło pasowe pompy do jej osi. Może to w konsekwencji doprowadzić do uszkodzenia rozrządu i niezbędna będzie bardzo kosztowna naprawa silnika lub nawet w skrajnych przypadkach jego wymiana. (więcej…)

Pękające zawiasy schowka w Oplu Astra G II

Zawiasy schowka w modelu Astra G II nie należą do najtrwalszych. Niestety prędzej czy później pękają i nie da się już domknąć schowka. Usterka nie jest poważna, ale bardzo uciążliwa, szczególnie jeśli na miejscu pasażera ktoś siedzi. Na szczęście uchwyty schowka w Astrze G to element wymienny i łatwo dostępny. Sprzedajemy takie zawiasy na naszej aukcji internetowej na allegro pod adresem -> odnośnik do aukcji – kliknij. Produkt jest oryginalny firmy General Motors, numer fabryczny 51 14 275. (więcej…)

Czyszczenie wtryskiwaczy za pomocą Liqui Moly Diesel

Czyszczenie zabrudzonych wtryskiwaczy w dieslu możemy przeprowadzić za pomocą specjalnego preparatu Liqui Moly Diesel Spulung. Środek ten już wielokrotnie uratował właścicieli aut, których silniki odmawiały posłuszeństwa z powodu zabrudzonych wtrysków. Jest to środek w 100% bezpieczny dla silnika, nie powodujący żadnych skutków ubocznych w postaci nagłej awarii jednostki napędowej. (więcej…)

Opel Insignia – przecierający się przewód – wąż wspomagania

Przewód wspomagania (wąż, rurka) kierownicy w oplu Insignia łączy pompę wspomagania z przekładnią kierowniczą. Niestety bardzo często dochodzi do jego przecierania się szczególnie w autach z silnikiem diesla. Problem polega na tym, że w czasie jazdy przewód dotyka do sanek zawieszenia i w wyniku drgań silnika ocierając się o nie dochodzi do jego pęknięcia. Jest to bardzo typowa usterka występująca w modelach z silnikiem 2.0 cdti. Na szczęście usunięcie awarii nie jest jakoś szczególnie kłopotliwe i ktoś lubiący majsterkować bez problemu wymieni wąż wspomagania samodzielnie. (więcej…)

Zawodny mikrostyk-przycisk otwierania bagażnika Insignia

Opel Insignia to flagowa, bardzo wygodna limuzyna koncernu GM. Niestety jak każde auto ma swoje dobre i gorsze strony. W tym artykule pokażemy jak naprawić wadliwy mikrostyk – przycisk otwierania klapy bagażnika. Awaria ta pojawia się niestety praktycznie w każdym egzemplarzu nawet przy bardzo małych przebiegach. Dochodzi do takiego momentu, że naciskamy na przycisk, a klapa po prostu się nie otwiera, jest to bardzo frustrujące. (więcej…)