Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju – Insignia 2.0 CDTI
Insignia 2.0 cdti - uszczelka smoka pompy olejowej

Kolejnym problemem z jakim borykają się właściciele modelu: Opel Insignia 2.0 cdti 160 km jest szybko zużywająca się uszczelka smoka pompy olejowej. Jeśli zauważysz na desce rozdzielczej komunikat w stylu: „Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik” najprawdopodobniej będzie do wymiany oring pompy oleju. Kontrolka informująca o awarii najczęściej zaświeca się podczas rozruchu silnika na zimno. Niektórzy sprawę lekceważą gdyż komunikat po chwili znika. Niestety nie należy tego problemu bagatelizować.

Zazwyczaj kierowcy szukają rozwiązania swojego problemu poprzez wymianę czujnika oleju i wgranie nowego oprogramowania sterującego. To błąd gdyż w 99% przypadków winowajcą jest właśnie zużyta uszczelka pomiędzy smokiem a pompą oleju.

Insignia 2.0 cdti - uszczelka smoka pompy olejowej

Po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów gumowy oring traci swoją pierwotną elastyczność i przepuszcza olej. Tak naprawdę olej całkowicie ścieka do miski podczas postoju, a uruchamiając zimny silnik pompa musi najpierw przepompować występujące w układzie powietrze. Każdy kierownica powinien zdawać sobie sprawę z tego, że odpowiednie smarowanie silnika podczas rozruchu jest priorytetowe. Mimo, że kontrolka po chwili od uruchomienia silnika znika trzeba ten problem wyeliminować. Ku przestrodze pragniemy zaznaczyć, że zdarzają się przypadki zatarcia silnika z powodu opisywanego tutaj problemu. Gdy uszczelka robi się zbyt twarda to nawet w czasie jazdy pompa może zasysać olej pomieszany z powietrzem.

Powód szybkiego zużywania się uszczelki?

Nowoczesne silniki, również 2.0 cdti montowane w oplu Insignii wyposażone są w DPF – filtr cząstek stałych. Filtr ten trzeba od czasu do czasu wypalić. Niestety zazwyczaj podczas tego zabiegu niewielkie dawki oleju napędowego przedostają się do układu smarowania. W następstwie prowadzi to do tego, że fabrycznie miękka guma uszczelki pompy oleju robi się twarda niczym plastik i zaczyna przepuszczać olej pomiędzy smokiem a pompą.

Ile kosztuje wymiana oringa smoka pompy w serwisie?

Jeśli jesteśmy właścicielami Insignii z manualną skrzynią biegów wyposażonej w otwory technologiczne do demontażu miski kwota za robociznę będzie się wahać w granicach 400 zł. Zapłacimy więcej o 150-200 zł w przypadku skrzyni bez otworów technologicznych.

Dodatkowo poniesiemy także koszty elementów wymienianych do których należy zliczyć:

  • uszczelką – V-Oring – ok. 60 zł
  • masę uszczelniającą miski – ok. 80 zł
  • zmywacz – ok. 60 zł
  • uszczelki z separatorem – ok. 70 zł

Oring – uszczelkę w przystępnej cenie zakupicie państwo w naszym sklepie on-line dokładnie pod tym adresem.

Naturalnie po naprawie silnik należy zalać świeżym olejem silnikowym.

Niestety w Insignii 2.0 cdti problem wadliwej uszczelki smoka pompy olejowej występuje na tyle często, że fachowcy zalecają profilaktyczną jej wymianę co około 4 lata.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *