Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju – Insignia 2.0 CDTI

Insignia 2.0 cdti - uszczelka smoka pompy olejowej

Kolejnym problemem z jakim borykają się właściciele modelu: Opel Insignia 2.0 cdti 160 km jest szybko zużywająca się uszczelka smoka pompy olejowej. Jeśli zauważysz na desce rozdzielczej komunikat w stylu: „Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik” najprawdopodobniej będzie do wymiany oring pompy oleju. Kontrolka informująca o awarii najczęściej zaświeca się podczas rozruchu silnika na zimno. Niektórzy sprawę lekceważą gdyż komunikat po chwili znika. Niestety nie należy tego problemu bagatelizować.

Zazwyczaj kierowcy szukają rozwiązania swojego problemu poprzez wymianę czujnika oleju i wgranie nowego oprogramowania sterującego. To błąd gdyż w 99% przypadków winowajcą jest właśnie zużyta uszczelka pomiędzy smokiem a pompą oleju.

Insignia 2.0 cdti - uszczelka smoka pompy olejowej

Po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów gumowy oring traci swoją pierwotną elastyczność i przepuszcza olej. Tak naprawdę olej całkowicie ścieka do miski podczas postoju, a uruchamiając zimny silnik pompa musi najpierw przepompować występujące w układzie powietrze. Każdy kierownica powinien zdawać sobie sprawę z tego, że odpowiednie smarowanie silnika podczas rozruchu jest priorytetowe. Mimo, że kontrolka po chwili od uruchomienia silnika znika trzeba ten problem wyeliminować. Ku przestrodze pragniemy zaznaczyć, że zdarzają się przypadki zatarcia silnika z powodu opisywanego tutaj problemu. Gdy uszczelka robi się zbyt twarda to nawet w czasie jazdy pompa może zasysać olej pomieszany z powietrzem.

Powód szybkiego zużywania się uszczelki?

Nowoczesne silniki, również 2.0 cdti montowane w oplu Insignii wyposażone są w DPF – filtr cząstek stałych. Filtr ten trzeba od czasu do czasu wypalić. Niestety zazwyczaj podczas tego zabiegu niewielkie dawki oleju napędowego przedostają się do układu smarowania. W następstwie prowadzi to do tego, że fabrycznie miękka guma uszczelki pompy oleju robi się twarda niczym plastik i zaczyna przepuszczać olej pomiędzy smokiem a pompą.

Ile kosztuje wymiana oringa smoka pompy w serwisie?

Jeśli jesteśmy właścicielami Insignii z manualną skrzynią biegów wyposażonej w otwory technologiczne do demontażu miski kwota za robociznę będzie się wahać w granicach 400 zł. Zapłacimy więcej o 150-200 zł w przypadku skrzyni bez otworów technologicznych.

Dodatkowo poniesiemy także koszty elementów wymienianych do których należy zliczyć:

  • uszczelką – V-Oring – ok. 60 zł
  • masę uszczelniającą miski – ok. 80 zł
  • zmywacz – ok. 60 zł
  • uszczelki z separatorem – ok. 70 zł

Oring – uszczelkę w przystępnej cenie zakupicie państwo w naszym sklepie on-line dokładnie pod tym adresem.

Naturalnie po naprawie silnik należy zalać świeżym olejem silnikowym.

Niestety w Insignii 2.0 cdti problem wadliwej uszczelki smoka pompy olejowej występuje na tyle często, że fachowcy zalecają profilaktyczną jej wymianę co około 4 lata.

 

67 thoughts on “Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju – Insignia 2.0 CDTI

    1. One są montowane cały czas, po prostu mają taką a nie inną wytrzymałość i trzeba je po określonym przebiegu po prostu wymienić. Zazwyczaj uszczelka ta wytrzymuje poniżej 100 tyś km.

  1. Jakie są objawy ??? Czy auto zaczyna może głośniej pracować i na niskich biegach i obrotach ok 2000 słychać jak by coś się miało rozleciec???

    1. Jedyny objaw to paląca się kontrolka na desce rozdzielczej wskazująca niskie ciśnienie oleju. Pana objaw wskazuje na zupełnie coś innego, ale przyczyn może być wiele, nie da się tego zdiagnozować bez dokładnego przejrzenia auta

  2. Za taki wady opel powinien surowo zapłacić,jak auto za ponad 50 tys ma takie widoczne wady!Jestem po naprawie silnika,mimo wymiany uszczelki smoka,panewki sie zatarly,katastrofa nigdy wiecej opla!

    1. Niech Pana komentarz będzie przestrogą dla innych kierowców, którzy bagatelizują problem. Podejrzewamy, że zbyt późno zareagował Pan na świecącą się kontrolkę informującą o niskim poziomie oleju i był konieczny remont silnika.

  3. Ja mam Opla Insignie CDTI 2.0 136KM z 2010 roku i mam ten sam problem, pytanie czy jeżeli ta uszczelka jest do wymiany to czy powoduje to również głośniejszą prace silnika?? Bo ja odczułem że silnik również głośniej pracuje

  4. witam czym moze byc spowodowane nierowna praca silnika w insigni 2.0 130 koni ??? samochod zaczol nie rowna prace gdzy jest rozgrzany czy moze to byc spowodowane wadliwa uszczelka??????

    1. Nie powinna być to wina uszczelki chyba że rzeczywiście silnik uległ już poważniejszej awarii z powodu słabego smarowania

    1. Jeśli jest to rzeczywiście ten sam silnik to problem również dotyczyć będzie Alfa Romeo. My specjalizujemy się w Oplu

  5. Witam a czy jak raz podczas mrozu mi się pokazała kontrolka ze słabym ciśnieniem oleju a teraz jest Ok mam się martwić pozdrawiam

  6. Witam, a czy problemem związanym z uszczelką smoka będzie również powodował komunikaty o niskim ciśnieniu oleju na ciepłym silniku?

  7. Witam,
    jestem świeżo po wymianie uszczelki .Faktycznie komunikat znikł .Ale mam jedno pytanie czy do wymiany uszczelki potrzebne jest ściągnięcie skrzyni biegów ?

  8. widze ze nikt tutaj nie ryzykowal poprawic fabryki …a moze ktos wie dlaczego gm zmienil mocowanie smoka z pompy na mocowanie w misce 1.9 ma ta sama pompe i smok przykrecany do pompy i problemu niema tego co w 2.0 litrowym????

  9. Witam serdecznie, czy te same problemy z uszczelka od pompy oleju moga wystepowac w oplach astra K z 2016? Silnik 1,6 diesel, 136 koni mechanicznych. Pozdrawiam!

    1. Nie spotkaliśmy się z przypadkiem aby w silniku 1.6 136km wystąpił ten problem, tam jest zupełnie inne rozwiązanie.

  10. wczoraj wymieniłem tą uszczelke, smoka insignia 4×4 dużo roboty ale w aso wołali za robote 2200 zł trzeba wyjąc półos obniżyć sanki i popuscic dpf

  11. Nie wiem skąd takie informację uzyskała osoba pisząca ten artykuł, ale osobiście wymienialem ostatnio tą uszczelkę wraz z olejem i filtrem, bo itak olej zleja, bo trzeba mise ściągnąć. I tak w Aso Gdańsk koszt uszczelki z robocizna 900zł+ olej z filtrem- 250zł= 1150zł. Myślę ze taniej to tylko w nieautoryzowanych serwisach.

    1. Proszę Pana, cena jest uzależniona od wersji auta, my nie znamy dokładnego cennika ASO, ale dobrze, że dzieli się Pan tymi informacjami z innymi 🙂

  12. Witam, mam również Insignie 2.0 i w lutym miałem wymieniana uszczelke smoka po kilkukrotnie zapaleniu się komunikatu. Po wymianie wszystko było ok, ale dwa dni temu znów się pojawił. Od wymiany przejechane 6 tys. Wymieniono również olej i filtr w lutym.

  13. Witam,

    Posiadam Isię z 2014 roku 195KM. Przebieg 115000 km. W tym tygodniu zamierzam wymienić uszczelka smoka. Podobno przy tym motorze trzeba wyciągnąć skrzynie by zdjąć miskę olejowa?
    Czy ktoś ma może wiedzę na ten temat?

  14. Witam ,również posiadam insignia i pytanie brzmi moje ,w zimę właśnie pojawiał się komunikat o niskim poziomie oleju wyłącz silnik,ale mamy lato prawie i od dłuższego czasu nie pojawia się ten komunikat,czy jednak to przez zimno było spowodowane czy po prostu jednak ta uszczelka już jest wadliwe?.Pozdrawiam

  15. Jestem świeżym posiadaczem Zafiry CDTI 2015 r z silnikiem 170 nigdzie nie znalazłem pytania do tej wersji wiec czy tu też jest problem tej uszczelki dodam za ma 150 tys.przejechane.

  16. Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej zafira stojąc z tyłu słychać głośna prace pompy paliwowej czy to normalny objaw jej pracy ,czy zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodzącego ma przy korku taki mały otwór przepływowy i czy może wiemy ile kosztuje dorobienie kluczyka do zafiry 2015r.Dziękuję za odp.

    1. Pompę delikatnie słychać jak przekręca się silnik, ale jak ją bardzo słychać od tyłu auta to nie jest normalne. W przypadku dalszej części pytania prosimy pisać na priv, musimy znać dokładny model auta

  17. Dzień dobry.
    Mam taki sam objaw w astrze g z17dtl,
    Po uruchomieniu silnika, po dłuższym postoju, kontrolka oleju gaśnie dopiero po około 5 sekundach. Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu po kilku minutach kontrolka gaśnie od razu.
    Czy w tym silniku może być podobnie?

  18. Piszecie, że potrzebna jest uszczelka V-Oring – ok. 60 zł, masę uszczelniającą miski – ok. 80 zł, zmywacz – ok. 60 zł
    oraz uszczelki z separatorem – ok. 70 zł – i tu pytanie… o co dokładnie chodzi, o jakie uszczelki, jakie są ich numery, gdzie kupić?

    1. Masa uszczelniająca silikonowa dobrej firmy, zmywacz uniwersalny, uszczelki z separatorem są potrzebne tylko w wybranych wersjach silnika w liczbie 2 sztuk, ale nie mamy ich w tym momencie dostępnych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *