Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju – Insignia 2.0 CDTI

Insignia 2.0 cdti - uszczelka smoka pompy olejowej

Kolejnym problemem z jakim borykają się właściciele modelu: Opel Insignia 2.0 cdti 160 km jest szybko zużywająca się uszczelka smoka pompy olejowej. Jeśli zauważysz na desce rozdzielczej komunikat w stylu: „Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik” najprawdopodobniej będzie do wymiany oring pompy oleju. Kontrolka informująca o awarii najczęściej zaświeca się podczas rozruchu silnika na zimno. Niektórzy sprawę lekceważą gdyż komunikat po chwili znika. Niestety nie należy tego problemu bagatelizować.

Zazwyczaj kierowcy szukają rozwiązania swojego problemu poprzez wymianę czujnika oleju i wgranie nowego oprogramowania sterującego. To błąd gdyż w 99% przypadków winowajcą jest właśnie zużyta uszczelka pomiędzy smokiem a pompą oleju.

Insignia 2.0 cdti - uszczelka smoka pompy olejowej

Po kilkudziesięciu tysiącach przejechanych kilometrów gumowy oring traci swoją pierwotną elastyczność i przepuszcza olej. Tak naprawdę olej całkowicie ścieka do miski podczas postoju, a uruchamiając zimny silnik pompa musi najpierw przepompować występujące w układzie powietrze. Każdy kierownica powinien zdawać sobie sprawę z tego, że odpowiednie smarowanie silnika podczas rozruchu jest priorytetowe. Mimo, że kontrolka po chwili od uruchomienia silnika znika trzeba ten problem wyeliminować. Ku przestrodze pragniemy zaznaczyć, że zdarzają się przypadki zatarcia silnika z powodu opisywanego tutaj problemu. Gdy uszczelka robi się zbyt twarda to nawet w czasie jazdy pompa może zasysać olej pomieszany z powietrzem.

Powód szybkiego zużywania się uszczelki?

Nowoczesne silniki, również 2.0 cdti montowane w oplu Insignii wyposażone są w DPF – filtr cząstek stałych. Filtr ten trzeba od czasu do czasu wypalić. Niestety zazwyczaj podczas tego zabiegu niewielkie dawki oleju napędowego przedostają się do układu smarowania. W następstwie prowadzi to do tego, że fabrycznie miękka guma uszczelki pompy oleju robi się twarda niczym plastik i zaczyna przepuszczać olej pomiędzy smokiem a pompą.

Ile kosztuje wymiana oringa smoka pompy w serwisie?

Jeśli jesteśmy właścicielami Insignii z manualną skrzynią biegów wyposażonej w otwory technologiczne do demontażu miski kwota za robociznę będzie się wahać w granicach 400 zł. Zapłacimy więcej o 150-200 zł w przypadku skrzyni bez otworów technologicznych.

Dodatkowo poniesiemy także koszty elementów wymienianych do których należy zliczyć:

  • uszczelką – V-Oring – ok. 60 zł
  • masę uszczelniającą miski – ok. 80 zł
  • zmywacz – ok. 60 zł
  • uszczelki z separatorem – ok. 70 zł

Oring – uszczelkę w przystępnej cenie zakupicie państwo w naszym sklepie on-line dokładnie pod tym adresem. Natomiast tutaj znajduje się kompletny zestaw uszczelek smoka pompy dla silnika 2.0 cdti.

Niestety w Insignii 2.0 cdti problem wadliwej uszczelki smoka pompy olejowej występuje na tyle często, że fachowcy zalecają profilaktyczną jej wymianę co około 4 lata.

Pełna lista jednostek napędowych, których dotyczy problem wadliwej uszczelki smoka znajduje się na karcie produktu dokładnie pod tym adresem

 

Zestaw naprawczy z olejem i filtrem do wyboru


Zestaw wymiany uszczelki smoka z uszczelkami filtrem oraz olejem Opel Astra J / Insignia / Zafira C 2.0 cdti

Naturalnie po naprawie silnik należy zalać świeżym olejem silnikowym. Dla Państwa wygody udostępniamy możliwość zakupu kompletnego zestawu do wymiany uszczelki smoka pompy z filtrem i olejem do wyboru.


162 thoughts on “Wadliwa uszczelka smoka pompy oleju – Insignia 2.0 CDTI

    1. One są montowane cały czas, po prostu mają taką a nie inną wytrzymałość i trzeba je po określonym przebiegu po prostu wymienić. Zazwyczaj uszczelka ta wytrzymuje poniżej 100 tyś km.

  1. Jakie są objawy ??? Czy auto zaczyna może głośniej pracować i na niskich biegach i obrotach ok 2000 słychać jak by coś się miało rozleciec???

    1. Jedyny objaw to paląca się kontrolka na desce rozdzielczej wskazująca niskie ciśnienie oleju. Pana objaw wskazuje na zupełnie coś innego, ale przyczyn może być wiele, nie da się tego zdiagnozować bez dokładnego przejrzenia auta

  2. Za taki wady opel powinien surowo zapłacić,jak auto za ponad 50 tys ma takie widoczne wady!Jestem po naprawie silnika,mimo wymiany uszczelki smoka,panewki sie zatarly,katastrofa nigdy wiecej opla!

    1. Niech Pana komentarz będzie przestrogą dla innych kierowców, którzy bagatelizują problem. Podejrzewamy, że zbyt późno zareagował Pan na świecącą się kontrolkę informującą o niskim poziomie oleju i był konieczny remont silnika.

      1. Proszę nie sprowadzać wszystkich zatarć do uszkodzonej uszczelki. Smutna prawda jest taka że ten silnik ma słaby wał i choćby uszczelka była wymieniana wraz z każdą wymianą oleju to opóźni to jedynie nieuniknione.

        1. Nie sprowadzamy wszystkich zatarć do uszkodzonej uszczelki, ale jest to bardzo częsta przyczyna. Jeśli chodzi o słaby wał to nie mamy takich doświadczeń.

    2. Jeśli wyskakuje informacja o niskim poziomie oleju a nie o niskim ciśnieniu oleju to też jest winna ta uszczelka od smoka?

  3. Ja mam Opla Insignie CDTI 2.0 136KM z 2010 roku i mam ten sam problem, pytanie czy jeżeli ta uszczelka jest do wymiany to czy powoduje to również głośniejszą prace silnika?? Bo ja odczułem że silnik również głośniej pracuje

  4. witam czym moze byc spowodowane nierowna praca silnika w insigni 2.0 130 koni ??? samochod zaczol nie rowna prace gdzy jest rozgrzany czy moze to byc spowodowane wadliwa uszczelka??????

    1. Nie powinna być to wina uszczelki chyba że rzeczywiście silnik uległ już poważniejszej awarii z powodu słabego smarowania

    1. Jeśli jest to rzeczywiście ten sam silnik to problem również dotyczyć będzie Alfa Romeo. My specjalizujemy się w Oplu

  5. Witam a czy jak raz podczas mrozu mi się pokazała kontrolka ze słabym ciśnieniem oleju a teraz jest Ok mam się martwić pozdrawiam

  6. Witam, a czy problemem związanym z uszczelką smoka będzie również powodował komunikaty o niskim ciśnieniu oleju na ciepłym silniku?

  7. Witam,
    jestem świeżo po wymianie uszczelki .Faktycznie komunikat znikł .Ale mam jedno pytanie czy do wymiany uszczelki potrzebne jest ściągnięcie skrzyni biegów ?

  8. widze ze nikt tutaj nie ryzykowal poprawic fabryki …a moze ktos wie dlaczego gm zmienil mocowanie smoka z pompy na mocowanie w misce 1.9 ma ta sama pompe i smok przykrecany do pompy i problemu niema tego co w 2.0 litrowym????

  9. Witam serdecznie, czy te same problemy z uszczelka od pompy oleju moga wystepowac w oplach astra K z 2016? Silnik 1,6 diesel, 136 koni mechanicznych. Pozdrawiam!

    1. Nie spotkaliśmy się z przypadkiem aby w silniku 1.6 136km wystąpił ten problem, tam jest zupełnie inne rozwiązanie.

  10. wczoraj wymieniłem tą uszczelke, smoka insignia 4×4 dużo roboty ale w aso wołali za robote 2200 zł trzeba wyjąc półos obniżyć sanki i popuscic dpf

  11. Nie wiem skąd takie informację uzyskała osoba pisząca ten artykuł, ale osobiście wymienialem ostatnio tą uszczelkę wraz z olejem i filtrem, bo itak olej zleja, bo trzeba mise ściągnąć. I tak w Aso Gdańsk koszt uszczelki z robocizna 900zł+ olej z filtrem- 250zł= 1150zł. Myślę ze taniej to tylko w nieautoryzowanych serwisach.

    1. Proszę Pana, cena jest uzależniona od wersji auta, my nie znamy dokładnego cennika ASO, ale dobrze, że dzieli się Pan tymi informacjami z innymi 🙂

  12. Witam, mam również Insignie 2.0 i w lutym miałem wymieniana uszczelke smoka po kilkukrotnie zapaleniu się komunikatu. Po wymianie wszystko było ok, ale dwa dni temu znów się pojawił. Od wymiany przejechane 6 tys. Wymieniono również olej i filtr w lutym.

  13. Witam,

    Posiadam Isię z 2014 roku 195KM. Przebieg 115000 km. W tym tygodniu zamierzam wymienić uszczelka smoka. Podobno przy tym motorze trzeba wyciągnąć skrzynie by zdjąć miskę olejowa?
    Czy ktoś ma może wiedzę na ten temat?

      1. Witam. Niestety wersje poliftowe (moja Insignia z 2014r. 163km) nie mają dojścia do dwóch śrób misy olejowej i żeby się do nich dostać trzeba odłączać skrzynię biegów z dwumasem, co za tym idzie opuszczać ławę i wiele innych zabiegów.A to generuje kolejne koszty i czas.

  14. Witam ,również posiadam insignia i pytanie brzmi moje ,w zimę właśnie pojawiał się komunikat o niskim poziomie oleju wyłącz silnik,ale mamy lato prawie i od dłuższego czasu nie pojawia się ten komunikat,czy jednak to przez zimno było spowodowane czy po prostu jednak ta uszczelka już jest wadliwe?.Pozdrawiam

  15. Jestem świeżym posiadaczem Zafiry CDTI 2015 r z silnikiem 170 nigdzie nie znalazłem pytania do tej wersji wiec czy tu też jest problem tej uszczelki dodam za ma 150 tys.przejechane.

        1. Witam, zakupiłem Isnignie ecoflex 2011 2.0 cdti z przebiegiem 138 tys – czy po użytkowniku raptem dwa tygodnie powinienem myśleć o wymianie uszczelki? Pozdrawiam serdecznie

          1. Jeśli zauważy Pan niepokojące objawy to tak. Jeśli nie pokaże się żaden komunikat to raczej nie ma potrzeby.

  16. Jeszcze jedno pytanie odnośnie tej zafira stojąc z tyłu słychać głośna prace pompy paliwowej czy to normalny objaw jej pracy ,czy zbiorniczek wyrównawczy od płynu chłodzącego ma przy korku taki mały otwór przepływowy i czy może wiemy ile kosztuje dorobienie kluczyka do zafiry 2015r.Dziękuję za odp.

    1. Pompę delikatnie słychać jak przekręca się silnik, ale jak ją bardzo słychać od tyłu auta to nie jest normalne. W przypadku dalszej części pytania prosimy pisać na priv, musimy znać dokładny model auta

  17. Dzień dobry.
    Mam taki sam objaw w astrze g z17dtl,
    Po uruchomieniu silnika, po dłuższym postoju, kontrolka oleju gaśnie dopiero po około 5 sekundach. Po zgaszeniu silnika i po ponownym uruchomieniu po kilku minutach kontrolka gaśnie od razu.
    Czy w tym silniku może być podobnie?

  18. Piszecie, że potrzebna jest uszczelka V-Oring – ok. 60 zł, masę uszczelniającą miski – ok. 80 zł, zmywacz – ok. 60 zł
    oraz uszczelki z separatorem – ok. 70 zł – i tu pytanie… o co dokładnie chodzi, o jakie uszczelki, jakie są ich numery, gdzie kupić?

    1. Masa uszczelniająca silikonowa dobrej firmy, zmywacz uniwersalny, uszczelki z separatorem są potrzebne tylko w wybranych wersjach silnika w liczbie 2 sztuk, ale nie mamy ich w tym momencie dostępnych

  19. Witam moja poprzednia Insygnia 2,0 CDTI 130km przejechała 266 tys bez wymiany tej uszczelki teraz mam następną Insygnie 2014 r 140 KM przebieg 128tys i zastanawiam się czy profilaktyczna wymiana ma sens wymieniam olej co 15tys i robię tylko przebiegi auosradowe

  20. Witam również mam insignia.. Zleciłem mechaników wymianę oleju.. niestety nie wymienił uszczelki.. Na 2 dzień silnik zatarty… Masakra..

  21. Jak może się nazywać ta uszczelka w niemieckiej książce serwisowej? Pytam bo nie wiem czy profilaktycznie wymieniać czy juz niedawno była?

  22. Komunikat: Niskie ciśnienie oleju wyskoczył przed po przekręceniu kluczyka do poziomu zapalonych kontrolek ale przed rozruchem silnika i znikł zanim odpaliłem. Można powiedzieć że mikrosekunda. W ciągu ostatnich trzech miesięcy dwa razy. Na diagnostyce nie powiedziano mi o konieczności wymiany uszczelki. Jeden z błędów wskazywał na przepustnice i zalecono obserwację w tym zakresie z opcją wymiany. Czy powinienem się martwić czy też dalej obserwować. Ile razy powinien wyskoczyć komunikat aby działać?

    1. Niestety są to pierwsze objawy zużycia uszczelki. Niech Pan zaobserwuje czy po dłuższym postoju auta komunikat nie pojawi się na dłużej. Przy zbliżających się niższych temperaturach komunikat pewnie będzie pojawiał się częściej i na dłużej.

  23. Witam dzisiaj pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju poraz pierwszy czy to znaczy że już mam się umawiać na wizytę?

  24. Czy w insignia 2.0Tdi 2011 są potrzebne uszczelki z separatorem?.Czy można wymienić samą uszczelkę smoka pompy bez uszczelek z separatorem?

  25. Witam u mnie problem pojawił się po wymianie rozrządu i nieszczęsnej uszczelki. Wcześniej nigdy nawet nie mrugnęła. Przejechałem 3 tys km. Co robić?

  26. Witam serdecznie,
    posiadam Insignię 2.0 CDTI 163KM z 2014 roku przejechałem 49 tysięcy od nowości olej wymieniam co 10-12 tyś km, czy prewencyjnie wymienić uszczelkę smoka czy nadal jeździć aż do pojawienia się komunikatu o niskim ciśnieniu.
    Pozdrawiam

  27. To nie uszczelka jest wadliwa tylko niewłaściwe użytkowanie tego silnika. Niestety ten typ jest wrażliwy na ludzi którzy nie rozumieją jak działa taki diesel. Wielokrotne przerywanie dopalania DPF i delikatna jazda dławiącą silnik powoduje, że olej napędowy (ropa) dostaje się do misy olejowej. Uszczelka ulega degradacji właśnie przez ropę w misie olejowej a nie przez jej wiek. Proponuje regularne kontrolowanie poziomu oleju na bagnecie. Jeżeli poziom oleju wzrośnie to będzie oznaczało, że ropa dostała się do misy.

    1. Witam Serdecznie wszytko zależy jak użytkujemy swoje auta miałem Insignie z 2010 kupiłem ja z przebiegiem 50 000 km roczna i nie miałem problemu z uczelka smoka wymian oleju co 15 000km kontrolowanie żeby dpf wypali się do końca i auto sprzedałem z przebiegiem 280 000 km teraz mam następną Insignie ma nie całe 170 000km zrobiłem ja już 100 000 km i też żadnych problemów

    1. Czy mozna sie z panem skontaltowac telefonicznie. Mam wiele pytac dotyczacych insigii 2010r. I wolal bym pogadac z Panem przez tel5

  28. Witam serdecznie, a co jeśli w silniku 1.6 dzieje się tak, że właśnie po trochę dłuższym postoju przy uruchamianiu silnika słyszalny jest grzechot łańcych rozrządu i przy tym swięci się czerwona kontrolka ciśnienia oleju ?
    Z chwilą, gdy kontrolka w końcu gaśnie (po krótkiej chwili) odgłosy z łańcuch również znikają.
    Znajomi mechanik stawia na napinacz łańcuch, że trzeba go wymienić. Czy to pomoże, czy jednak jest to też problem
    tej uszczelki smoka ja w silnikach 2 litrowych ?
    Proszę o w miarę szybką podpowiedź, gdyż nie chcę robić/zlecić czegoś (wymiany napinacza łańcucha), co i tak okaże się niepotrzebnym wydaniem kasy. Co przy tym silniku trzeba zrobić aby tę ewentualną uszczelkę wymieniać, jest konieczność zrzucania skrzyni B. ?
    Dziękuję za odpowiedż.
    Pozdrawiam
    Grzegorz

    1. W silnikach 1.6 136 KM jest zupełnie inne rozwiązanie, trudno zdiagnozować Pana auto na odległość, rzeczywiście te jednostki mają problem z napinaczem łańcucha. Auto musi dokładnie przejrzeć mechanik, kontrolka z niskim ciśnieniem oleju nie powinna się zapalać.

      1. Dziękuję za odpowiedź.
        Swoją drogą, to to wszystko co się wyrabia w tych modelach jest jakimś koszmarem !
        Myślałem, że pomoże wymiana filtra i oleju na swieży, wydałem pieniądze i dalej lipa.
        Auto ma dopiero 47.500 km przebiegu !
        A jakkie są koszta przy tym silniku związane z wymianą tego napinacza ?
        Ile czasu w/g AS jest potrzebne na tę opercję, żebym wiedział i nie dał się zrobić komuś w balona ?
        Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

        1. Koszt robocizny jeśli chodzi o wymianę rozrządu w tym aucie to ok. 1000 zł brutto, czas ok. 6 godzin pracy, generalnie trzeba na to liczyć cały dzień bo zawsze coś może dodatkowego wyskoczyć.

  29. Czy 1.7 cdti 110KM silnik A17DTJ w astrze J tez jest ten problem z uszczelką smoka? Czy są inne problemy z pompą oleju?

      1. Witam a czy Zafira 2.0 2012 r 165km ma tez ten sam problem z uszczelka smoka.co ile sie powino ja wymieniac mam nakechane 170000 i niewiem czy byla wymieniana

  30. Dzień dobry zamierzam się z kupnem Opla Insigni 2.0 140 KM z 2015r, czy w tym modelu trzeba wymieniać uszczelkę smoka i po jakim czasie następuje wymiana rozrządu. Właściciel twierdzi ze w modelu z tego rocznika poprawiono już tę usterkę a rozrząd wymienia się po 220tkm. Dziękuję za szybką odpowiedź.

  31. Witam, chce się upewnić. Kupilem Insignia 2.0 170km z AD BLUE, jestem przed wymianą oleju, czy opisywany problem uszczelki dotyczy tego silnika?

  32. Zakupiłem opla insignię z 2016r 2.0 170km z silnikiem B20DTH , czy problem z uszczelką występuje też w tych silnikach? Pozdrawiam

  33. WITAM CZY SILNIK INSIGNI A 20 DTJ 125 KOI NI TEŻ MA PROBLEM Z W/W/USZCZELKĄ SMOKA NIGDZIE NIE ZNALAZŁEM W ŻADNYM Z POSTÓW SILNIKA 2,0 KTÓRY MA 125 KONI

  34. Witam, jestem na etapie poszukiwania Zafiry C, który z silników jest najmniej awaryjny i w których silnikach nie występuje wadliwa uszczelka smoka, pozdrawiam

  35. Witam, w moim Oplu Insygnia 2.0 CDTI A20TDH pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju pierwszy raz na gorącym silniku, następnie po ostygnięciu również się pojawiał. (przebieg 185 tyś km , jestem drugim właścicielem – dwa tygodnie po zakupie :). Samochód z dobrą historią serwisową ) Problem zgłosiłem do serwisu i odstawiłem samochód do naprawy. Została wymieniona uszczelka na smoku, olej, filtr. Po naprawie i przejechaniu 100 km do miejsca zamieszkania problem pojawil się ponownie po godzinnym postoju. Co w tym momencie można jescze uczynić ? Serwis po zgłoszeniu po raz drugi problemu chce wymienić jeszcze czujnik ciśnienia oleju , ale czy tędy droga ?
    Pozdrawiam

    1. Jeśli nie ma już problemu z uszczelką smoka pompy a komunikat nadal się pojawia to trzeba dokładnie zdiagnozować auto. Może to być rzeczywiście czujnik ciśnienia, może to być problem ze słabą wydajnością pompy oleju. Musi to dokładnie sprawdzić diagnosta

  36. Witam , mi w insigni 2.0 160 km zapala sie ten komunikat dopiero po rozgrzaniu silnika, po odpalenii silnika slychac przez jakis czas jakby bylo cos z dwumasa, czy wymiana smoka cos mi pomoze czy juz nie oplaxa sie jej robic ?

  37. Agnieszka . Insygnia 2,0 ecoflex diesel rok 2015 ,Anglik. Kupiłam ten samochód w sierpniu wszystkie filtry , oleje, niby wymienione . Do tej pory żadnych problemów z samochodem nie miałam. Jedynie w tylnych kołach lekko spada ciśnienie . Dzisiaj odpaliłem samochód i komunikat . Niskie ciśnienie oleju wyłącz silnik . Co może być przyczyną ?Sprawdzałam poziom oleju i na bagnecie jest aż do samego końca olej . Co może być przyczyną tego komunikatu . Boję się odpalić drugi raz , czy wzywać lawetę i odstawić do serwisu. Doradź proszę bo nie wiem .

    1. Zalecamy naprawę, to co jest przyczyną komunikatu zostało dokładnie opisane w artykule. Prawdopodobnie gdy zrobiło się chłodniej uszczelka dała o sobie znać. Proszę tylko dokładnie sprawdzić wersję silnika w swoim aucie. Na stronie https://e-opel24.pl/produkt/zestaw-uszczelek-smoka-oe-opel-astra-j-iv-insignia-zafira-c-2-0-cdti-06-46-125/ są wymienione wszystkie wersje silnikowe, w których występuje problem uszczelki.

      Proszę to jak najszybciej zdiagnozować aby silnik nie uległ zatarciu.

  38. Witam mógł bym prosić o odpowiedź w sprawie tej uszczelki, uszczelka wymieniona profilaktycznie przy przebiegu 145 000km, dwa lata temu, następnie samochód stał przez parę miesięcy nie używany, przy pierwszym odpaleniu w zimny dzień, komunikat o niskim ciśnieniu, i od ok roku i przejechaniu ok 20 000km komunikat już się nigdy nie pojawił, czy mogło być to spowodowane właśnie dłuższym postojem, czy zalecał by Pan jednak tą uszczelkę jeszcze raz wymienić?

    1. Komunikat mógł być spowodowany dłuższym postojem auta. Jeśli więcej się nie pojawił to wszystko powinno być w porządku.

  39. Witam.
    Posiadam Insignie 2.0 cdt 160KM. Mam najechane 105tyś . Czy powinienem profilkatycznie wymienić uszczelke? Dodam że żadne komunikaty mi nie wyskakują.
    Pozdrawiam

  40. Witam kupiłem Opla Insygnie 2.0 Cdti 170KM Cosmo 2015r przejechane 55 000km Mam teraz wymiane oleju z przeglądem, czy przy przeglądzie z wymianą oleju w ASO czy mogą to stwierdzić jezeli coś bedzie nie tak, a jak jest wszysktko w porządku to trzeba ją i tak wymienić? Deler robi mi ten przegląd a ja miałem tylko jazde testową i mam obawy co robić?? Bardzo proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

    1. Jeśli nie ma żadnych niepokojących objawów to nie ma sensu wymieniać uszczelki. Na pewno w ASO wszystko Panu szczegółowo sprawdzą.

  41. Witam.
    Posiadam Opel Antara 2.0 cdti 150 km.
    Czy tam też występuje taka uszczelka?
    Ostatnio padły 3 dzwigienki zaworowe skrajne ( 2 z prawej i 1 z lewej, ta z lewej zniszczyła krzywke i popychacz)

  42. Witam
    Czy słabo zapalający silnik też może mieć jakiś związek ze zużytą uszczelką? Im dłużej samochód postoi tym gorzej, no i temperatura atmosferyczna nie bez znaczenia, im zimnej to też gorzej.
    Np. po weekendzie (postawiony w piątek i odpalony w poniedziałek rano) to kręci z 6 sekund

  43. Posiadam iśkie od nowości 2011r mam przejechane 148500km. Uszczelkę kupiłem 2 lata temu i tak wożę w bagażniku. Nic się nie dzieje. Może przyczyną tej twardniejącej uszczelki jest rzadko wymieniany olej. Ja wymieniam co 10000km i nie mam jak dotąd tego problemu.

    Pozdrawiam wszystkich szerokiej drogi

  44. Uszczelka smoka pompy jest wadliwa i każdy posiadacz Opla insigni 2.0 cdti wcześniej czy później się o tym przekona jeśli jej nie wymieni w odpowiednim czasie , to zatrze silnik gdyż smok pompy olejoewj znajdujacy sie w misce oleju , nie ma stałego połaczenia z pompa oleju . Zazwyczaj przy rozruchu zimnego silnika pompa oleju nie moze zassać oleju z miski , gdyż jest przerwa pomiędzy pompa a smokiem . Łatwiej pompa ma zassac powietrze z nieszczelnej uszczelki smoka niż olej z miski z wiadomych powodów . Problem jest w tym że nie tylko uszczelka smoka jest odpowiedzialna za zacieranie silnik 2.0 cdti a20dth . Jestem mechanikiem i znam ten silnik jak własną kieszeń . Na 10 szt zatartych silników tego typu ,w 8 szt jest uszkodzony zawór w pompie oleju . Ten zawór steruje ciśnieniem oleju podczas pracy silnika . Jesli ten zawór się zatnie , to nie steruje cisnieniem . Ciśnienie oleju na pracującym silniku powinno rosnąć względem obrotów silnika . Czym wyższe obroty silnika tym większe ciśnienie oleju . gdy zawór jest uszkodzony i zacięcie się w pozycji uchylonej to wtedy zawór spuszcza cały czas cisnienie oleju .Zawór nie pozwala osiągnąć odpowiedniego ciśnienia oleju do obrotów silnika , gdyż jest cały czas uchylony nie zamyka się . Zamiast np 3 barów przy 2500 obrotów silnika ma tylko 1.2 bara .a to za mało do obrotów silnika. Wtedy własnie najcześciej silnik zacierta się podczas jazdy . Kierowca nawet nie jest świadom że przez takie uszkodzenie zaworu zaciera silnik na wale , gdyż żaden komunikat mu się nie wyświetli ponieważ czujnik ciśnienia oleju jest wysterowany na minimalne ciśnienie oleju około 0.8 bara . Takie cisnienie oleju to minimum na wolnych obrotach . przy rozgrzanym silniku . Można jednak zapobiec

  45. Czy prawdą jest to co przeczytałem na pewnym forum, że można uniknąć okresowej wymiany uszczelki pompy smoka montując na nią tulejkę? Dzięki temu rzekomo jest wytrzymalsza i nie trzeba jej wymieniać tak często jak jest to wspomniane w powyższym opisie awarii.

  46. Czy jak mam komunikat awaria i w silniku zarejestrowany błąd P06DC-regulacja ciśnienia oleju silnika, sygnał prądu za wysoki/zwarcie do plusa to też jest kwestia uszczelki?

  47. Komunikat nie pojawiał się zawsze co ok. 5 odpalenie , początkowo myślałam, że to wina zimy i chwilę jeździłam bez wymiany uszczelki. Silnik narazie pracuje bez zastrzeżeń, jedynie co pobiera delikatnie więcej płynu chłodniczego. Mogą być jakieś konsekwencje jeśli na ten moment nie ma objawów?

    1. Rozumiem, że ostatecznie wymieniała Pani tę uszczelkę? Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to silnik nie powinien go pobierać w ogóle. Proszę sprawdzić szczelność układu chłodzenia.

  48. Witam
    „zdarzają się przypadki zatarcia silnika z powodu opisywanego tutaj problemu.” – niestety ja byłem ofiarą takiej sytuacji. Nie miałem wcześniej żadnych informacji w postaci świecącej kontrolki. Kontrolka zapaliła mi się w trakcie jazdy i zauważyłem spadek mocy. Natychmiast się zatrzymałem, ale już nic nie pomogło. Pół silnika do wymiany.

Skomentuj Sławek Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *