Skuteczne czyszczenie filtra DPF – zestaw Liqui Moly
Czy wiesz, że filtr cząstek stałych można skutecznie wyczyścić nawet bez wymontowania?
Firma Liqui Moly opracowała i opatentowała specjalny zestaw do czyszczenia filtrów cząstek stałych DPF oraz FAP. Posiadamy taki zestaw w naszym serwisie i cały czas poszerzamy dzięki niemu grono zadowolonych klientów.
Czyszczenie zamiast kosztownej wymiany, skuteczność potwierdzona przez tysiące zadowolonych klientów oraz zewnętrzne instytucje.
Dzięki systemowi czyszczenia filtrów cząstek stałych firmy Liqui Moly zdecydowanie zaoszczędzisz jako kierowca.
Jak działa filtr cząstek stałych?
Rdzeń filtra cząstek stałych to drobne sito z długimi kanałami o porowatej powierzchni. W kanałach tych osadzają się toksyczne cząstki sadzy. Filtr DPF filtruje ze spalin cząstki sadzy i gromadzi popioły, które powstają w trakcie spalania paliwa. Dzięki regularnemu wypalaniu w bardzo wysokiej temperaturze czyli okresowej regeneracji dpf dochodzi do spalania nagromadzonych cząstek i wyczyszczenia filtra. Sadza zamieniana jest na dwutlenek węgla oraz wodę.
W przypadku bardzo zabrudzonego – zatkanego filtra system nie regeneruje się, samo wypalanie nie wystarcza do tego aby go udrożnić.
Przyczynami zatkania się filtra dpf mogą być:
- brudny układ recyrkulacji spalin
- zanieczyszczone, lejące wtryskiwacze
- słaba jakość tankowanego paliwa
- przewaga jazdy na krótkich odcinkach w mieście
Najbardziej „niezdrowa” dla DPF-u jest jazda po mieście na krótkich odcinkach. Podczas takiej eksploatacji auta nie zostają spełnione warunki do uruchomienia oczyszczania rdzenia lub proces, który już się rozpoczął jest nagle przerywany przez zgaszenie auta. Sadza skutecznie zalepia filtr, auto traci moc i najczęściej po kilku takich cyklach wypalenie filtra jest możliwe tylko po zainicjowaniu tego procesu przez komputer diagnostyczny. Komputer zwiększa dawkę paliwa, a kąt wyprzedzenia wtrysku ustawiany jest tak aby znacząco podnieść temperaturę spalin. Zalegająca w filtrze sadza powinna ulec utlenieniu.
Niestety praktyka pokazuje, że nawet sztuczne wprowadzenie auta w tryb wypalania dpf-u nie wystarcza. Aby pomóc kierowcom producenci opracowali specjalistyczne chemiczne preparaty, które zmiękczają i wypłukują sadzę z rdzenia filtra przed jego wypaleniem.
Gruntowne czyszczenie DPF bez demontażu!
Dzięki systemowemu rozwiązaniu firmy Liqui-Moly skutecznie i w krótkim czasie wyczyścimy filtr DPF w Twoim aucie.
Kanaliki w filtrze cząstek stałych myjemy w specjalnie zaprojektownym w tym celu preparacie chemicznym serii Pro-Line. Aby dotrzeć do wnętrza układu wydechowego używamy specjalnej sondy w komplecie z 5 ruchomymi końcówkami ze stali nierdzewnej. Po wprowadzeniu płynu osady z sadzy i popiołu zostają skutecznie rozpuszczone. Następnie są wymywane pod wysokim ciśnieniem za pomocą płynu do płukania DPF również z serii Pro-Line.
Opracowany przez firmę pistolet do czyszczenia posiada pojemnik z aluminium o pojemności 1 litra, wyposażony w zawór zwrotny. Powietrze pod ciśnieniem powoduje doskonałe rozpylenie płynu czyszczącego.
Procedura czyszczenia filtra cząstek stałych krok po kroku
1. Diagnostyka komputerowaPrzed rozpoczęciem procesu czyszczenia filtra dpf sprawdzamy stopień jego zapełnienia za pomocą komputera diagnostycznego. Jeśli jest on zapełniony np. w 80-90% to mamy konkretny punkt odniesienia.
2. Uzyskanie dostępu do filtra
Abyśmy mogli skutecznie zaaplikować chemię na rdzeń filtra musimy najpierw się do niego dostać. Specjalną sondę wprowadzamy odkręcając czujnik temperatury lub sondę lambda.
3. Aplikacja preparatu na rdzeń filtra.
Po uzyskaniu dostępu do rdzenia filtra aplikujemy dokładnie preparat zmiękczający. W wyniku aplikacji pod wysokim ciśnieniem i dodatkowym ruchom końcówki rozpylającej preparat dokładnie pokrywa całą powierzchnię. Po odczekaniu ok.15 minut w podobny sposób wprowadzamy do wnętrza filtra silną substancję czyszczącą.
4. Jazda na dystansie 10-20 km
Podczas jazdy po zakończeniu czyszczenia płyny wraz z wymytą sadzą zostają wyrzucone z filtra. Na początku z rury wydechowej wydobywają się kłęby dymu i silnik nie ma mocy. Po kilku przejechanych kilometrach wszystko wraca do normy.
5. Wymuszone wypalanie (jeśli konieczne)
Po zakończonej jeździe za pomocą komputera diagnostycznego sprawdzamy poziom zapełnienia filtra. Jeśli nie spadnie poniżej 30% można dodatkowo przeprowadzić procedurę wymuszonego wypalania. Zazwyczaj nie jest ona potrzebna ponieważ filtr po zaaplikowaniu chemii skutecznie się oczyszcza.
Po całym „zabiegu” filtr odzyskuje swoją pełną funkcjonalność.
Czyszczenie dpf za pomocą systemu Liqui Moly można wykonywać również w autach spełniających normy spalin Euro 6.
Cały proces czyszczenia filtra cząstek stałych jest bardzo prosty i zajmuje około godziny. Auto odzyska swoje optymalne osiągi i obniży się spalanie.
Test skuteczności
Dokładnie w numerze 3/2019 roku tygodnik „Motor” zamieścił test całej procedury czyszczenia filtra cząstek stałych za pomocą zestawu Liqui Moly. Czyszczenie zostało przeprowadzone w 10 letnim Oplu Insigni. Przed myciem filtr był zapełniony w 83%. Po całej procedurze i przejechaniu 20km stopień zapełnienia filtra spadł do 29%. Uruchamianie procedury wymuszonego wypalania nie było potrzebne.
Jeśli borykasz się z problemem ciągle zapychającego się filtra cząstek stałych dpf – fap zapraszamy do naszego serwisu w Łodzi. Jesteśmy bezpośrednim partnerem firmy Liqui Moly oraz dystrybutorem ich produktów.
Gwarantujemy profesjonalizm, a przede wszystkim zadowolenie klienta. Na wszystkie nasze usługi naturalnie udzielamy gwarancję.
Czyszczenie DPF lub FAP, Łódź – Puszkina 82 – Widzew – firma MiJ
Przed przyjazdem należy umówić się na wizytę pod numerem: 422363031 lub 728491215. Zapraszamy.
Fajnie i jasno opisane, co do liqui moly to wyczytałam na stronie serwisu Bosch Service Pawlik taki oto tekst: „Za każdym razem, kiedy poruszany jest temat filtra cząstek stałych, niczym bumerang wraca kwestia przydatności i skuteczności dodatków do paliwa, jak choćby dodatek do paliwa Liqui Moly czy K2. Zależnie od posiadanego modelu samochodu (DPF/FAP są dedykowane pod konkretny model), dodatki do paliwa są nie tylko wskazane, ale również niezbędne.” Jestem tak na prawdę ciekawa ile ludzi stosuje te dodatki 🙂
Trudno powiedzieć ilu ludzi stosuje dodatki do paliwa, ale w dobie nowoczesnych i bardzo skomplikowanych dieslów są na pewno wskazane :).