Jak naprawić awaryjny elektrozawór nagrzewnicy Astra G i Zafira A?

Zestaw naprawczy zaworu nagrzewnicy Astra G, Zafira A - adapter nr 16 18 188

Do 2002 roku w modelach Astra G i Zafira A montowany był awaryjny elektrozawór, który sprawiał kierowcom bardzo wiele problemów. Bardzo często zaczynał przeciekać, a płyn chłodniczy kapał wprost na dywaniki od strony kierowcy. Inne objawy jego uszkodzenia to charakterystyczny dźwięk „trajkotania” wydobywający się w momencie kiedy ustawiamy nadmuch na ciepłe powietrze.

Elektrozawór działa w taki sposób, że zamyka obieg w momencie gdy włączymy klimatyzację oraz ustawiamy pokrętło temperatury na minimum. Po jego uszkodzeniu czy zużyciu elektrozawór niestety nie otwiera obiegu z dostępem gorącego płynu do nagrzewnicy, słychać charakterystyczne dźwięki a układ ogrzewania jest niewydajny.

Adapter – oryginalny zestaw naprawczy zaworu nagrzewnicy – Opel Astra G i Zafira A

Po 2002 roku Opel wycofał się z produkcji wadliwego elektrozaworu i zastąpił go specjalnym adapterem montowanym w jego miejsce. Nowo wprowadzony łącznik nigdy nie powoduje zamknięcia obiegu – dostępu płynu do nagrzewnicy. Po jego zamontowaniu w swoim aucie możemy zapomnieć a tej bardzo denerwującej usterce w Zafirach A oraz Astrach G.

Oryginalny adapter – zestaw naprawczy zaworu nagrzewnicy zakupisz na naszej aukcji na Allegro dokładnie pod tym adresem.

Zestaw naprawczy zaworu nagrzewnicy Astra G, Zafira A - adapter nr 16 18 188

Wyciek z elektrozaworu – wideo

Jak wymontować wadliwy elektrozawór?

Dostanie się do elektrozaworu i jego demontaż nie jest bardzo skomplikowane. Na samym początku należy zdemontować konsolę środkową, jest tam 7 śrub na torx20. Następnie wykręcamy dwie długie śrubki torx30 od strony silnika tam gdzie jest wylot wody ze skraplacza klimatyzacji. Najwygodniej będzie zrobić to z kanału. Dalej odpinamy spinki wokoło obudowy nagrzewnicy i wysuwamy zawleczki przy połączeniach z rurkami. Wyjmujemy nagrzewnicę i demontujemy stary wadliwy elektrozawór. W jego miejsce zakładamy nowy adapter, uszczelki i zapinki i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Jeśli nie chcesz samodzielnie „męczyć się” z demontażem i montażem wyżej opisanych elementów zapraszamy do naszego warsztatu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *