Opel Insignia – przecierający się przewód – wąż wspomagania
Przewód wspomagania (wąż, rurka) kierownicy w oplu Insignia łączy pompę wspomagania z przekładnią kierowniczą. Niestety bardzo często dochodzi do jego przecierania się szczególnie w autach z silnikiem diesla. Problem polega na tym, że w czasie jazdy przewód dotyka do sanek zawieszenia i w wyniku drgań silnika ocierając się o nie dochodzi do jego pęknięcia. Jest to bardzo typowa usterka występująca w modelach z silnikiem 2.0 cdti. Na szczęście usunięcie awarii nie jest jakoś szczególnie kłopotliwe i ktoś lubiący majsterkować bez problemu wymieni wąż wspomagania samodzielnie.
Objawy uszkodzenia przewodu wspomagania w aucie Opel Insignia
Jeśli chodzi o objawy usterki to wygląda to tak jakby uszkodziła się pompa wspomagania układu kierowniczego. Słychać, że pompa zaczyna za głośno pracować, a w skrajnych przypadkach możemy w ogóle nie mieć wspomagania. Poziom płynu naturalnie ulega znacznemu obniżeniu, a otwierając maskę i przyglądając się dokładnie jesteśmy w stanie zlokalizować wyciek. Wyciek na pewno nasili się gdy na zapalimy auto i zaczniemy kręcić kierownicą do skrajnych pozycji w lewo czy prawo.
Nową oryginalną rurkę wspomagania do Insignii 2.0 CDTI firmy GM kupisz na naszej aukcji dokładnie tutaj.
Jak zlokalizować i zdemontować uszkodzony przewód wspomagania kierownicy?
Jak wspomnieliśmy na początku wpisu wąż łączy pompę wspomagania z przekładnią kierowniczą (maglownicą). Dokładnie od pompy wspomagania przechodzi w dół, a następnie na drugą stronę do maglownicy w poprzek auta. Aby go zdemontować najlepiej pozbyć się na początku wszystkich osłon plastykowych podwozia. Warto też (dla lepszego dostępu) zdjąć cały filtr powietrza.
Przed jakimkolwiek demontażem rurki pozbywamy się płynu z układu, najwygodniej będzie to zrobić za pomocą strzykawki.
Następnie odkręcamy śrubę mocującą początek przewodu od strony pompy wspomagania i śrubę, którą wąż przykręcony jest od strony maglownicy. Dostęp do śruby od strony maglownicy jest dość ograniczony, ale uwierzcie, że da się do niej dostać :).
Wyciągnięcie samej rurki to też nie lada wyzwanie, jest ona w wielu miejscach powyginana a miejsca pod maską jest jak na lekarstwo.
Nowy przewód wspomagania montujemy w przeznaczone dla niego miejsce, uzupełniamy płyn od wspomagania i od tego momentu nasza Insignia nie powinna już nas niepokoić z powodu opisanej typowej dla modelu 2.0 cdti usterki.
Fajnie że opisujecia takie rzeczy.
Szkoda że dopiero teraz czytam jak włśnie wczoraj mi się to stało.
Przy skręcie słyszałem niepokojący szum a potem próbowałem kilka skrętów i to samo, później już słyszałem szum pompy.
Niestety zapryskało mi cały silnik od strony alternatora i musze jeszcze pasek alternatora wymienić i umyć silnik i te wszystkie rolki przy pasku.
Jest Pażdziernik 2017, udało mi się zakupić za 300 złotych ten przewód.
Oryginalny w salonie GM Opel.
Robocizna 100 złotych + zmywacze i pasek alternatora.