Pękająca obudowa chłodnicy zaworu egr – Insignia 2.0 CDTI

Obudowa chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin egr - Opel Insignia 2.0 CDTI

Opel Insignia to bez wątpienia bardzo zaawansowane technologicznie auto klasy wyższej. Niestety nęka je wiele typowych usterek występujących niemalże w każdym egzemplarzu. Tematem tego artykułu jest pękająca obudowa chłodnicy (zbiornika podciśnienia) zaworu EGR montowana wraz z silnikiem 2.0 CDTI. Awaria pojawia się przy przebiegach rzędu 50-100 tyś km, a objawia się tym, że po prostu zaczynają ubywać znaczne ilości płynu chłodniczego.

Dlaczego w ogóle występuje problem pękania obudowy chłodnicy egr w Insignii, czym jest to spowodowane? Niestety należy stwierdzić, że wynika to ze słabej jakości materiału, z którego wykonany jest element. Fabrycznie montowane wadliwe obudowy mają numer GM 55562824, natomiast w wersji poprawionej występuje numer GM 55590953 (nr kat 851123). Wadliwy podzespół można wymienić samodzielnie, trzeba się przy tym trochę napracować, ale wprawnym osobom powinno to zająć góra 2-3 godziny.

Od czego należy zacząć? Oczywiście na samym początku należy zakupić nową obudowę chłodnicy zaworu EGR. Oryginał GM w atrakcyjnej cenie dostępny jest w naszym nowym sklepie motoryzacyjnym dokładnie pod adresem: https://e-opel24.pl/produkt/obudowa-chlodnicy-zaworu-egr-opel-astra-j-insignia-zafira-c-2-0-cdti-55573044-851123/

Poniżej przykładowe zdjęcie nowej obudowy wraz z niezbędnymi uszczelkami:

Obudowa chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin egr - Opel Insignia 2.0 CDTI
Obudowa chłodnicy zaworu recyrkulacji spalin egr – Opel Insignia 2.0 CDTI

Wymiana obudowy chłodnicy zaworu egr – Insignia – wskazówki

Poza nową obudową będziemy potrzebować także długie klucze typu torx, do kupienia w castoramie w kwocie ok. 15 zł.

Zawór egr znajduje się z przodu silnika, mniej więcej na środku zaraz za chłodnicą wody. Oczywiście przed rozpoczęciem pracy należy spuścić płyn z układu chłodzenia.

Cała operacja tak naprawdę polega na wykręceniu kilku śrub za pomocą zakupionych torxów, demontażu kilku wężyków podciśnienia oraz kostek z przewodami znajdującymi się pod obudową. Ważne aby porobić sobie kilka zdjęć aby po wymianie obudowy prawidłowo podłączyć wężyki podciśnienia oraz kostki zasilające.

Problem możecie mieć z dostaniem się do śruby ukrytej pod bagnetem. Aby sobie ułatwić wyciągamy bagnet, odkręcamy górną śrubę obudowy bagnetu (znajdującą się przy chłodnicy egr). Obudowa bagnetu jest przykręcona jeszcze jedną śrubą na dole, ale nie musimy jej wykręcać. Wykręcając górną śrubę jesteśmy w stanie odchylić obudowę bagnetu i dostać się do docelowej śruby chłodnicy egr.

Wyciągamy starą obudową, zakładamy nową z kompletem starannie zamocowanych uszczelek i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Na koniec uzupełniamy płyn chłodniczy i starannie odpowietrzamy układ chłodzenia.

To by było na tyle, nowa obudowa chłodnicy recyrkulacji spalin zaworu egr pozbawiona wady fabrycznej powinna posłużyć naszej Insignii znacznie dłużej niż ta montowana fabrycznie.

Mamy nadzieję, że pomogliśmy, komentarze mile widziane 🙂

1 thought on “Pękająca obudowa chłodnicy zaworu egr – Insignia 2.0 CDTI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *