Pompa olejowa 1.7 cdti Astra G H Corsa C – typowa usterka
Silnik 1.7 cdti ISUZU jest bardzo popularny w oplach Astra G H, Corsa C oraz Meriva A. Niestety pompa olejowa w nim montowana nie należy do najtrwalszych i trzeba na nią bardzo uważać. Mechanicy twierdzą, że jest to typowa usterka w tym motorze co potwierdzają opinie wielu użytkowników. Problem polega na tym, że odkręca się śruba mocująca koło pasowe pompy do jej osi. Może to w konsekwencji doprowadzić do uszkodzenia rozrządu i niezbędna będzie bardzo kosztowna naprawa silnika lub nawet w skrajnych przypadkach jego wymiana.
Nowa pompa oleju do silnika 1.7 cdti pozbawiona wady fabrycznej wraz z pastą uszczelniającą gratis jest dostępna w naszym sklepie https://e-opel24.pl/.
Objawy uszkodzonej pompy olejowej w silniku 1.7 dti cdti Astra G i H oraz Corsa C
Jeśli w Twoim aucie z zamontowanym silnikiem 1.7 diesel cdti zauważysz niżej wymienione objawy zalecamy natychmiast udać się do zaufanego serwisu samochodowego:
- tarcie i stuki wydobywające się z okolic układu rozrządu
- paląca się kontrolka sugerująca niski poziom oleju
- charakterystyczne dźwięki „chrobotania” przy mocno wciśniętym pedale przyspieszania
Śruba odkręca się najczęściej przy przebiegach powyżej 100tyś kilometrów, jednak jest to też uzależnione od stylu jazdy. Także jeśli jeździsz dość dynamicznie zalecamy skontrolować pompę olejową nawet wcześniej. Koszt oryginalnej pompy to kwota powyżej tysiąca zł. My bazując na doświadczeniu zalecamy zakupić zamiennik w kwocie 345 zł pozbawiony wyżej opisanej wady.
Dlaczego w ogóle dochodzi do poluzowania się śruby trzymającej koło pasowe pompy?
Tak naprawdę jest to typowa wada konstrukcyjna… Koło pasowe jest zamocowane na specjalnym wypuście, który niestety w oryginalnej wersji pompy jest za krótki. Koło nie jest sztywno osadzone tylko częściowo znajduje się nad gwintem i podczas pracy dość mocno oddziałuje na dokręconą śrubę. Z biegiem czasu zaczynają pojawiać się luzy, dochodzi do odkręcenia śruby lub w skrajnych przypadkach do jej urwania.
W zamienniku pompy olejowej, który proponujemy wada ta została całkowicie wyeliminowana. Proszę spojrzeć na zamieszczoną poniżej grafikę, a będzie dokładnie wiadomo o co chodzi.
Zapraszamy do komentowania i opisywania swoich doświadczeń związanych z przedstawionym powyżej problemem.
witam.wystarczy wmienic sróbe na kole i po problemie po co wymieniac cala pąpe.pozdrawiam chyba ze jest wyciek.
Szanowny Panie problem nie jest w samej śrubie tylko w elemencie wirnika. Zostało to dokładnie zaznaczone na zdjęciu. Tego elementu nie da się dokupić oddzielnie.
Jeżdżę 12 lat AH 1,7 cdti 101/74Kw DTH 2007r. Samochód mam od nowości krajowy i 310 tyś na blacie nie miałem żadnego problemu z pompą oleju. Rozrząd wymieniam jak zaleca producent co 90 tyś km. Przy wymianie trzeba zwrócić na śrubę uwagę i ją dobrze mocno dokręcić. Ale będę miał na uwadze wasz zamiennik.
Widziałem jak się odkręcają i przy okazji obrabiają ten wpust. Astra G 1.7 na zwykłej pompie
Dalej jeżdżę Astrą na obecną chwilę mam 370 tyś i pompa od nowości nie ruszana już ma 16 lat.