Wymiana osłony tarczy hamulcowej – Astra G i H nr 0546435
Osłona tarczy hamulcowej pełni w aucie bardzo ważną funkcję. Mianowicie chroni tarcze oraz zaciski hamulcowe przed brudem przez co zapobiega ich przedwczesnemu zużyciu. Jeśli Twoja Astra G, H czy Zafira B ma uszkodzoną lub skorodowaną osłonę należy ją jak najszybciej wymienić. Oryginalna blacha osłaniająca tarczę hamulcową osi tylnej do tych aut kosztuje 39,50 zł – osłona tarczy hamulcowej Astra G, H, Zafira A, B, Meriva A i B , numer producenta GM to: 0546435. Jeśli myślisz, że nie warto, nie ma takiej potrzeby, że nic się nie stanie to pomyśl ile będzie kosztować wymianę kompletu: tarcze hamulcowe, klocki oraz zaciski…
Jak samodzielnie wymienić osłonę tarczy hamulcowej w Astrze G H lub Zafirze B?
Z wymianą osłony tarczy hamulcowej jest trochę zabawy :). Jeśli nie chce Ci się tego robić samodzielnie lub też nie masz niezbędnych narzędzi zapraszamy do naszego warsztatu, skończymy pracę zanim zdążysz wypić kawę w poczekalni :). Jeśli natomiast chcesz się za to zabrać poniżej prezentujemy krótki instruktaż co należy zrobić krok po kroku.
- Zdejmujemy koło
- Odkręcamy jedną małą śrubę (podtrzymującą) za pomocą, której tarcza jest przykręcona do piasty
- Za pomocą klucza nasadkowego nr 13 oraz płaskiego nr 17 odkręcamy zacisk
- Nasadką Torx E18 odkręcamy jarzmo zacisku
- Zdejmujemy zacisk pamiętając wcześniej aby posmarować specjalną pastą elementy gumowe oraz aby wcisnąć tłoczek
- Zdejmujemy tarczę hamulcową
- Odłączamy od piasty wtyczkę od ABSu
- Za pomocą nasadki nr 15 odkręcamy do połowy 4 śruby mocujące piastę. Aby było łatwiej odkręcić możemy wcześniej spryskać śruby preparatem WD40
- Za pomocą młotka uderzając z wyczuciem oddzielamy piastę od elementu, do którego jest przymocowana.
- Po oddzieleniu piasty możemy odkręcić ją do końca.
- Wymieniamy zużytą lub uszkodzoną osłonę zacisków i tarczy hamulcowej, a następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Przy okazji wymiany blaszki polecamy również wyczyścić zaciski hamulcowe, zakonserwować osłony cylinderków oraz sprawdzić ogólnie stan klocków, piasty oraz tarcz hamulcowych. Zawsze warto od razu wymienić zużyte elementy aby za kilka tysięcy kilometrów przebiegu nie rozbierać wszystkiego ponownie.
Zachęcamy również do odwiedzenia strony http://astra.myto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/351-wymiana-oslony-tarczy-piasty-tyl-g gdzie znajdziecie Państwo instruktaż wymiany blaszki osłaniającej tarcz hamulcową wraz z dokładnymi zdjęciami poglądowymi.
czy osłona tarcz hamulcowych tylnych będzie pasować do przodu
Nie będzie pasować